paket sistem

Hayattaki tüm duyguların acı, korku, huzur ve mutluluk gibi basit dört duygunun türevleri oldugunu düşünüyorum. Geçmişe bakarsak kötü olaylar acı, güzel olaylar mutluluk verir bize. Geçmiş kavramına 1 dakika öncesi de dahil… Gelecege bakarsak muhtemel kötü olaylar korku, güzel olaylar huzur verir. Gelecek kavramına 1 dakika sonrası da dahil. Böyle bir sistemde ayrıca şöyle bi keşfim daha oldu: belirli zaman dilimlerimiz var hayatta, bir dizi olaylar zinciri, paket hikayelerimiz var. Mesai, yürüyüş, uyku, arkadaşlararası bir eğlence, yemek vs. Parçalara ayırıp başlıklar halinde sıralayabiliriz. İşte bu her PAKET olaydaki toplam iyi-kötü duygu dengesi aynıdır. Yani benim teorim… Şöyleki, mesela işyerinde yarın yaşayacağım toplam duygu oranı belli. Hatta tam emin değilim ama eşit sanırım. Yani her paket olayda toplam kötü ve güzel duygularımız aynı olacaktır. İşte bu kuraldan yola çıkarak duygularımızı yönetebiliriz. Çok basit bir örnek: ben biyolojiden nefret ederim mesela. Lisedeyken zilin çalmasını iple çekerdim. Ve kendime göre bir sistem geliştirdim. Mesela zil 14.30da çalacak ve saat 14.15.. Ben eğer 15 DAKİKA VAR dersem normal olarak 15 dakika sonra çalacak illa ki, ama ben DAHA 30 DAKİKA VAR diyordum. DAHA ÇOK VAR… O zaman 15 dakika sonra zil çalınca daha çok seviniyordum. Bunu şöyle açıklarım: ortada çekilecek belli bir dozda acı var, o doz alınacak yani. Şimdi ben böyle yaparak aslında toplam acımı azaltmış yada çoğaltmış olmuyorum, sadece ORTA DERECE BİR ACININ (zil çalmasını beklerken biyoloji işkencesine tahammül etmek) SONUNDA ORTA DERECELİ BİR MUTLULUK (nihayet zilin çalması, özgürlük) YAŞAMAK yerine acımın derecesini yapay olarak yükselterek YÜKSEK DERECELİ MUTLULUK yaşamayı tercih ediyorum. Yani 1-1=0 veya 10-10=0, fark yok… Bu matematik oldukça iyi açıklıyor. Aynı şekilde tam tersini de yapıyorum bazen. Mutluluğu düşürüyorum ki finaldeki acının da derecesi düşsün… Mesela lisede okullararası ingilizce scrabble turnuvası vardı. Dörtlü masalar, bir masada üç rakip… Hepimiz farklı birer okuldan gelmişiz. Önce bakıyordum adamlardan biri benim seviyemden düşük, rakibim olacak modda görünmüyor. Çünkü aramızdaki puan farkı sürekli büyüyor. Mesela ben böyle bi durumda bu üstünlüğümden zevk alıp, egolarımı gıdıklayabilir, mutlu olabilirim. Ama hayır, o zaman o paket olaydaki (scrabble turnuvası olayı) acım büyüyecek. Yani vadesiz banka kartı gibi, mutlu olmayı tercih edersem, hesaptaki mutluluk miktarından gidecek ve finale büyük bir acı kalacak muhtemelen. Çünkü tam bilmiyorum bu paket olayı. Paket kapalı ve ben içini görmediğim bir paketten mutluluk ve acı çekiyorum. Belli oranda mevcut bunlar. Farzedelim 10 birim mutluluk 8 birim acı var. Şimdi ben baştan 7 birim mutluluk kullanırsam finale 3 brm mutluluk, 8 brm acı kalacak. Basit bir işlemden geçirirsek neticede 5 brm acı.. Ama şöyle de olabilir, belki pakette 10 brm mutluluk 2 brm acı var. O zaman 7 brm mutluluk kullandığımda finale toplam 1 brm mutluluk kalıyor. Yani her zaman acı, mutluluk getirecek diye bir şart yok, bu paketin özelliğine bağlı. Turnuvaya gelince, adamın benden düşük puanlar almasından kibirlenmedim, kendimi strese sokup, tedirgin oldum. Yani o an mutluluğu değil acıyı seçtim. Ve masadan 2. kalktım. Bu tur atlamama yeterliydi. 2nci turda az önce yapmadıgımı yaptım, rakiplerden biri gözüme küçük geldi ve havaya girdim. Kazanma hırsından bile vazgeçip, üstün olmamın tadını çıkardım. Ne var ki tek rakibim o değildi. O 4. kalktı, ben 3. kalktım. Yani elendim. Oysa mutluluğumu savurganca kullanmayıp acı çekseydim belki kazanacaktım. Zaten genelde BOŞVER, BU PAKETİN MUTLULUK ORANI FAZLADIR, KULLAN SEN diyerek yanılıyorum. Ama olsun, turnuvayı kazanarak değil de, 4.den üstün olduğumu farkederek mutluluk yaşadım sonuçta. Yaşamam gereken mutluluktan ne fazla ne eksik… Bu teoriyi öss konusunda da hep kullanmaya çalışırım. Hep söylediğim birşey var, HEYECAN İYİDİR. Derler ki ÇOK HEYECANLIYDIM, O YÜZDEN SINAV BERBAT GEÇTİ. Oradan birileri de HEYECAN GİDERME TEKNİKLERİ diye bir şeyler saçmalar. Bu resmen bahanedir. Heyecan olmadan öss kazanılamaz. Heyecan güçtür. Ceylan aslanı görünce heyecanlanmazsa o kadar hızlı koşamaz. Onu koşturan şey adrenalindir. Adrenalin hayat kurtarır, zekayı harekete geçirir. Hırs denen olay direk adrenalindir. Konuyu toparlarsak, öss paket olayında final mutluluk olsun mu istiyosun? Durma, heyecanlan!. Yüklen acıya. Dibine kadar. Bir gün mutlu olacaksın… Ben mi? HAYAT paket olayının finalinde mutlu olmak için inadına, ısrarla ve çılgınca acı çekiyorum…